Tuesday

Episode 6: babak 2: Muzium dan memorial


National Museum


Zirafah ni masuk cam ner mak..."kene tanggal kulit dan isi dulu..awet letak bahan kimia kemudian masuk bahan dalam badan mcm puppet then masuk muzium semula.". lebih kurang lah gitu, nanti kene jadi zoologist baru reti..

Beberapa jenis batu permata dan barang kemas kegunaan raja-raja Austria.


spesies burung


Tiket masuk ke beberapa buah muzium yang terletak di Schonbrum, Stephansplatz atau Belvede..yang menempatkan muzium ketenteraan, muzium Sisi (nama panggilan permaisuri), moden Art, teknologi , muzium diRaja dll. tiket dalam matawang Euro la...

Beberapa barang arkib yang telah digunakan untuk buat makanan pencuci mulut di zaman Monarki Habsburg, Austria. Ada beberapa barangan lain sepert barangan tembaga, porcelin dan kristal dpamerkan juga.


di hadapan tiang Parliment Austria. Musim cut1 sekolah juga ketika ini bagi anak-anak rakyat Austria. Macam nak pose untuk kulit album pulak..


Di belakang adalah menara telikomunikasi dan di hadapan adalah banggunan muzium ketenteraan.





berdiri di depan bunga jam..agak nye lah,di Stadpark. Kat sini rama orang yang bercinta tgh duduk duduk. Ada juga yang mntak sedekah kat taman ni tapi secara profesional iaiatu dengan bermain violin ala-ala mozart.


MuseumQuartier Wein ni ada museum arkitek, Kunsthalle Wein , Leopold museum Museum of Moden Art dan Zoom Children's Museum. Satu kawasan ada 4 jenis muzium gitu.. sengal kaki ooo nak jalan..Museum of Natural History pula menempatkan beribu-ribu spesies haiwan yang telah diawetkan. Muzium Sisi pula adalah muzium yang meletakkan segala kelengkapan dan barang kegunaan permasuri (Elisabeth nama betul) di beberapa istana yang dipunyainya termasuk Hofburg, Schonbrunn di Austria.

No comments: