Saturday

Aktiviti Musim Sekolah


Ha.. Sekarang musim cuti bagi anak-anak arab...termasuklah anak Malaysia yang pergi sekolah Arab,dari 2 Safar (arab ikut kelender Hijrah). Anak-anak yang masuk International Sc masih sibuk exam ketika tu..Jadi adik kecik ni sibuk nak ajak abang kakak pergi main ke playground atau main computer game. Tapi....setelah habis exam semua terbang.... Asik asik cerita funfair dan playground..kalau anak arab pergi taman permainan malam lah..siang panas..Ini gelongsor yang paling tinggi kot yang pernah aku tengok..jenuh nak daki bukan pakai escelator atau tangga tapi daki macam panjat bukit..nak turun diberi karpet terbang untuk meluncur laju..ah..tak kuasanyer nak panjat..tapi nak dekat 4-5 kali jugak anak-anak nih memanjat . Kuda pusing tu biasalah...duduk jer tapi lagu tak der.

Ni rupenyer Funland di Balad dan gelongsor sangat tinggi...




Playground di depan Hyperpanda yang macam baru dibuka.
Kalau dah cuti sekolah anak kerja makan-makan sajer lah.Nak bawak pergi maner lagi ..kalau ayah kerja. Minggu lepas ada anak yang ikut ayahnye pi belajar Bahasa Arab so bila balik adalah nota..tapi aku rasa cara senang aku guna perkataan yang nak sebut hari-harilah kalau untuk masak dan makan. Ha tengok booklet yang Hyperpanda sisipkan kat depan pintu masuk...Hah masa aku baru sampai Yanbu memang aku belajar guna pamplet atau booklet yang ada terjemahan nih. Arabic-English selain daripada poket kamus. Bukan nak pi kerja pun nak faham sikit masa nak pi beli barang ...kan OK jer.




Bukan iklan promasi tapi kamus bergambar!!!

No comments: