Sunday

Episode satu



Untuk sekelian kalinya, Selamat pulang ke Tanah air untuk jemaah Haji yang selesai mengerjakan Rukun Islam yang ke-5. Alhamdulillah, pah Ngah, mak Ngah, abang cik dan semua rakan-rakan. Kini, kami sekeluarga memulakan kembara di Tanah kelahiran para Ambia, menyusuri jejak-jejak Rasul, cuba membuat catatan-catatan yang belum pernah aku tulis...berlainan dari menulis fakta sains dan kimia, pengiraan matematik dan statistik, suntingan dan terjemahan.. Kali ini aku kira sudah berlainan benar persekitarannya.. Benar kata Beha... keluarkan apa yang tersorok dalam minda. Meninggalkan kampung halaman memang selalu , tapi kali ini sangat jauh melebihi 7000 km dan beratus batu nautika..Tinggallah semua kenangan....




5 comments:

Masdihana Hamzah said...

salam.

Selamat datang ke Yanbu. Welcome to the club. Panjang umur, nanti kita jumpa...

Dah dapat sesuaikan diri dengan persekitaran baru lum?

Alhamdulillah cuaca kat sini dah mula sejuk. Best le sikit... leh bawak anak2 gi taman.

Dida... said...

Salam..

Senyap2 je akak dah sampai sana yek.. Alhamdulillah... smoga bergembira di samping keluarga dengan suasana & tempat yg baru..

noor izan said...

assalamualaikum, K'Ina aku rasa terkilan sgt2 sbb sampai ari ko pegi aku tak sempat nak jenguk ko....bila tengok gambo ko rasa sayu plk....
salam dari kejauhan...


saffri kim slm kat pawie...

REENAZ said...

Ahlan wa sahlan....Wecome to Yanbu

eZany said...

Mak Itam... cemana kat sana? dah dapat seswaikan diri? Kem Salam sume...