Wednesday

Episode 6: Babak 1:Cuti dan Ziarah

Dalam entri kali ini mungkin baik jika memberi laluan kepada tuan rumah yang melayan kami dengan baik sekali ...Pakcik dan makcik dan seluruh seisi keluarga: En.Mohd Kamil Ghani dan Pn. Rohana serta anak mereka Adlee dan Adlina. Keluarga ini menetap di sebuah penempatan yang tidak jauh dari bandar iaitu Wurzingergasse, Vienna. Anak-anak beliau semua sebaya dengan anak-anak saya

Kalau di sini public transport memang bagus..bayar tiket 4.6 euro untuk shopping tiket dah boleh merayap sekitar bandar , naik semua train dan tram yang ada...bayar sekali tu jer. 5.7 euro untuk tiket 24 jam sape yang larat lah nak angkat kaki lagi berjalan.... Kalau bas "tour" nak tengok-tengok jer..bayar lain lah.




Pemandangan malam sebahagian kawasan Vienna daripd Floridotower



Floridotower menempatkan Pejabat Kedutaan Malaysia Vienna


Pejabat Konsulat Viena Mana lagi kalau tak menempel di pejabat pakcik di (Floridotower) yang sudi menjemput, melayan dan membawa kami jalan-jalan dari Viena ke Budapes, Hungary, Bratislava dan Prague. sempat juga tengok salji yang dah hampir cair semua..jadi air sejukkkkk.





Waktu Viena VS Kuala Lumpur





Merayap di pejabat Kedutaan Malaysian Vienna di Floridotower





Merdeka! Merdeka! Merdeka!







Viena adalah sebuah tempat dikelaskan sebagai salah sebuah syurga membeli belah yang dikira hampir mempunyai 20,000 kedai dengan 110 daerah untuk membeli belah daripada kedai kecil di tepi jalan sehingga ke butik-butik besar dan glamor. Sepanjang kawasan banyak menjual barangan kemas dan batu permata atau pakaian yang sangat glamor dan mahal, barang antik., Tetapi kebanyak kedai hanya beroperasi antara 9 pagi hingga 6: 30 petang sahaja.


Depan gedung barang kemas- di sekitar Mariahilfer Strasse (Mariaholfer Street gituw) paling panjang kawasan untuk shopping...
Burgteater mcm Istana Budaya lah kira-kira gituw ... Taman tema tu pulak adalah di Prague. membeli belah di banggunan sebelahnya.




Tukang kebun dah cantas semua dahan bunga ros, untuk menunggu tunas yang baru pula. Di jangka bulan Mei - Julai cantik lah taman nih penuh bunga ros.

Stesen Bas dan Tram

2 comments:

saa said...

salam kenal

bestnyer dapat g vienna :)

best tengok gambar2, at least dapatlah tengok tempat orang..
nak g sane x taw la bile bley g.

nice blog~~

REENAZ said...

Kak Lynn

Dah p vienna, projek berendam bila nak mula?hehehe...Seronoknyerrr...